Pomimo wielu współczesnych rozwiązań marketingowych, reklama wielkoformatowa nadal ma się dobrze. Powód wydaje się prosty. Banery tego typu można rozwiesić praktycznie wszędzie, jeżeli oczywiście właściciele wyrażą zgodę – na płotach, elewacjach, nad sklepem, nad ulicami. Jednym słowem wszędzie tam, gdzie to jest możliwe. Ich format przyciąga uwagę, a cena nie odstrasza, dzięki czemu można bardzo szybko i wielu miejscach reagować, kiedy firma wypuszcza na rynek nowy produkt lub gdy przygotowuje nową kampanię. W dodatku jest to element reklamy, który można łączyć z innymi gadżetami – trybunką, kostką, czy flagą typu winder. Takie zestawienia znajdziemy na wystawach, eventach, targach itp.


Reklama wielkoformatowa – czym jest i do czego służy

Bo cóż to jest właściwie reklama wielkoformatowa? Spróbujmy ją krótko opisać na przykładzie wspomnianego baneru. Zatem mamy do czynienia z powierzchnią, która posiada co najmniej kilka metrów kwadratowych. Jest jedno lub dwustronna, a nadruk stosuje się na odpowiedniej tkaninie, której właściwości są odporne mnie lub bardziej na czynniki zewnętrze – deszcz, promienie słoneczne, wiatr. Można na niej umieścić własny projekt lub zdjęcie, a jednocześnie posiadając pomysł, wizję, czy też hasło reklamowe, można śmiało to omówić ze specjalistami/grafikami, pracującymi w wybranej firmie i wraz z nimi przygotować to, co powinno znaleźć się na banerze.

Reklama formatowa – różne jej przejawy

Jeżeli się dobrze rozejrzymy, to zauważymy, że reklama wielkoformatowa otacza nas niemal wszędzie. Nieważne, czy to duża aglomeracja, czy średniej wielkości miasto, czy nawet miejscowość wiejska. Wcześniej, czy później tego typu banery pojawiają się w okolicy. Dlaczego? Dlatego, że przyjęło się, że można za ich sprawą zwracać uwagę na wszystko. Począwszy od reklamy, po ogłoszenia, informacje, czy agitacje polityczną. Nie ma tutaj żadnych wytycznych. Liczy się dobry pomysł, właściwe miejsce i przykuwająca uwagę kolorystyka. Korzystają więc z tego rodzaju reklamy wszyscy – firmy, osoby prywatne, instytucje, urzędy, stowarzyszenia, czy kluby sportowe.

Nie są nachalne, uwagi aktywistów miejskich

Wspomnieliśmy już, że reklama wielkoformatowa na przykładzie banerów może być jedno lub dwustronna. Ale to nie jedyne jej możliwości. Na rynku znajdziemy wiele ciekawych ofert, jak banery siatkowe, odblaskowe, laminowane, czy powlekane. Każdy z nich ma nieco inną funkcję i lepiej sprawdza się w określonych warunkach. Niemniej, to co wyróżnia je wszystkie, to fakt, że nie są nachalne. Nie narzucają się i nie wyskakują nam, jak z przysłowiowej lodówki. Rzucają się w oczy i coraz częściej pojawiają się w przestrzeni publicznej. To jest ich główny cel. Nawet jeżeli często miejscy aktywiści zwracają uwagę na estetykę wspólnych miejsc, wydaje się, że ten rodzaj reklamy będzie służył ludzkości zawsze. Trudniej o łatwiejszy i prostszy sposób dotarcia z określoną treścią do potencjalnych klientów i odbiorców.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież